Pogadajcie lepiej o tych pseudo Xsenonach, to dopiero jest oczojebliwy temat. Może jestem w tym momencie burakiem, chamem i prostakiem, ale jak wali na takich światłach z przeciwka to jakoś mi wajcha od długich się omyka.
Do tego trzeba dodać tych jeżdżących na halogenach ale u mnie gdy widzę jednych czy drugich jakimś cudem włączają się takie oto światełka http://images.google.pl/imgres?imgur...M8Os-gbHtp2lCg a wtedy może zapalać sobie nawet "bixenony" :diabelski_usmiech
jedynie muszę je troszkę podregulować bo niestety nie widzę dokładnie uzębienia HIDziarza :hehe
W aso zaproponowali mi automatyczne włączenie świateł, tylko nie wiem czy jest to funkcja tożsama z trybem skandynawskim... generalnie chciałbym, aby:
* Światła włączały się po odpaleniu silnika, a nie po przekręceniu kluczyka i gasiły po jego wyjęciu ze stacyjki,
* Świeciły słabiej - jak światła dzienne, natomiast po przekręceniu pokrętła na 2 pozycję z pełną mocą,
* Podświetlenie zegarów, było wyłączone. Idealnie byłoby, jakby świeciły same wskazówki, jak na zdjęciach nowego dumbonabytku szkody.
Do tej listy życzeń dołączyłbym doświetlenie zakrętów (nieaktywne przy opcji skandynawskiej) - o ile mam odpowiedni sterownik - lektura z forum.
W instrukcji VAG CAN jest taka funkcja: "tryb skandynawski Centralnej Jednostki Elektrycznej - automatyczne włączanie świateł wraz z włączaniem zapłonu", ale...
czy powyższe życzenia (w przedstawionej formie) są realne w OII Ambiente MY2008? Czy właśnie tak to będzie działać? Ile mogą krzyknąć za taką usługę w aso?
No więc tak:
- życzenie nr 1 opcja skandynawska spełni w całości
- życzenie nr. 2 pozostanie niespełnione (nie ma czegoś takiego jak słabiej czy mocniej świecące swiatła).
- życzenie nr 3 zostanie w przypadku opcji skandynawskiej spełnione częściowo tzn. podświatlenie zegarów będzie faktycznie wyłączone jak również nie będa podświetlane wskazówki.
Z mojej praktyki, opcja skandynawska jest bardzo wygodna i ułatwia niesamowicie życie. Ja jestem bardzo zadowolony z jej aktywacji
Big, dzięki za pomoc, jestem już zdecydowany na włączenie tej opcji. Te niepodświetlone wskazówki jakoś przeboleję Czy zapalają się razem z silnikiem (spore obciążenie dla akumulatora), czy też parę sekund po?
Zastanawia mnie "życzenie nr 2 ", bo albo mam déjà vu, albo faktycznie gdzieś czytałem, że w tej opcji można regulować poprzez VAG jasność świateł, tak aby spełniały funkcję dziennych (mijania o mniejszej mocy). Któryś z kolegów wypowiadał się, że dopiero po przełączeniu na mijania świecą mocniej i obawia się interwencji miśków. Czy ktoś może to potwierdzić?
Mallory, tego się obawiałem, ale Big twierdzi inaczej, więc jest szansa, że będę w pełni zadowolony z tego rozwiązania. Pytam o regulację natężenia, bo aso ma to do siebie, że czasem trzeba personel poinstruować, aby zrobił ciut więcej niż minimum. Tak było z doświetlaniem zakrętów, kiedy najpierw usłyszałem: "Nie da się tego zrobić", a potem... po pokazaniu wydruku z forum: "a i owszem, robiliśmy takie rzeczy"
- życzenie nr. 2 pozostanie niespełnione (nie ma czegoś takiego jak słabiej czy mocniej świecące swiatła).
zostanie, to moc ustawia się vagiem w %, domyślnie świecą minimalnie słabiej, tak, że trzeba się przypatrzeć
Zamieszczone przez Big
Zapalają się jakieś 2 s. po włączeniu silnika.
u mnie zapalają się po przekręceniu kluczyka, bez żadnego opóźnienia, akumulatorem możesz się nie przejmować
Zamieszczone przez Klauzero
Do tej listy życzeń dołączyłbym doświetlenie zakrętów (nieaktywne przy opcji skandynawskiej) - o ile mam odpowiedni sterownik - lektura z forum.
z tym na pewno będziesz miał problem
[ Dodano: Nie 21 Gru, 08 19:07 ]
co do tej słabszej mocy świecenia -> życzenie zostanie spełnione o ile ktoś w ASO będzie potrafił to ustawić :szeroki_usmiech
[ Dodano: Nie 21 Gru, 08 19:10 ]
Zamieszczone przez Klauzero
Big twierdzi inaczej
w 2 autach moich i wszystkich mi znanych światła zapalają się razem z kluczykiem, być może opóźnienie też jest ustawialne - niewiem tego, ale to bez znaczenia.
równie dobrze możesz wyczytać, że dla aku dobrze jest najpierw potraktować go słabszym odbiornikiem niż rozrusznik na wstępie
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
to moc ustawia się vagiem w %, domyślnie świecą minimalnie słabiej, tak, że trzeba się przypatrzeć
Skoda, czyli rozumeim że jak mam przełacznik swiatel w pozycji "0" to swiatła świacą mi słabiej niz po przekreceniu w pozycje świateł mijania? Szczerze mówiąc nie zauwazyłem żadnej róznicy.
co do tej słabszej mocy świecenia -> życzenie zostanie spełnione o ile ktoś w ASO będzie potrafił to ustawić :szeroki_usmiech
Tego właśnie się obawiam, ale jestem dobrej myśli - szukam alternatywy dla świateł dziennych i takie lampy świecące słabiej w ciągu dnia rozwiązywałyby problem. Big, to kwestia ustawień, nie wiem jeszcze jak jest z tym czasem - sprawdzisz przy okazji, czy palą się zaraz po przekręceniu?
to moc ustawia się vagiem w %, domyślnie świecą minimalnie słabiej, tak, że trzeba się przypatrzeć
Skoda, czyli rozumeim że jak mam przełacznik swiatel w pozycji "0" to swiatła świacą mi słabiej niz po przekreceniu w pozycje świateł mijania? Szczerze mówiąc nie zauwazyłem żadnej róznicy.
tak, ale nie MUSI tak być -> równie dobrze możesz mieć ustawione 100%/100% :idea:
po samym załączeniu vagiem wszystkie mi znane świecą MINIMALNIE słabiej, mówię o zwykłych żarówkach -> nie wiem co z xenonami :roll:
[ Dodano: Nie 21 Gru, 08 19:17 ]
Zamieszczone przez Klauzero
Tego właśnie się obawiam, ale jestem dobrej myśli - szukam alternatywy dla świateł dziennych i takie lampy świecące słabiej w ciągu dnia rozwiązywałyby problem.
ale czego się obawiasz, nawet jeśli świecą tym samym światłem to doskonale spełniają funkcję dziennych.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Klauzero, odbierasz nową skodę jeśli tak to opcja skandynawska w wersji po liftowej inaczej działa bo tam dzienne są w przeciw mgielnych a górne reflektory nie włączają się
djczas, nie w wersji przed liftowej, przy odbiorze pół roku temu, coś mówili o automatycznym włączniku, ale odmówiłem - emocje W O2 FL podobają mi się te podświetlone wskazówki, ale rozumiem, że tylko tam tak to działa.
Big, to kwestia ustawień, nie wiem jeszcze jak jest z tym czasem - sprawdzisz przy okazji, czy palą się zaraz po przekręceniu?
o.k. nie ma sprawy. Ale to napisze ci jutro bo dzić nie chce mi sie juziśc do samochodu. Choc wydaje mi sieze jest tak że po przekreceniu kluczyka w pozycje zapłonu zapalaja sieświatła a potem na sekundę gasna i po odpaleniu silnka znów zapalaja siepo ok. 1 s. Ale moze mi sie tylko tak wydaje? Zwrócę na to jutro uwagę i napisze Ci rano jak jest.
Może to kwestia przygasania przy zapalaniu (duży pobór prądu)... Swoją drogą teoretycznie w OII FL można dostać mandat, bo palą się tylko przednie światła dzienne bez tylnych pozycyjnych, więc jakiś mało uświadomiony policaj może się przyczepić - trzeba się powołać na prawo unijne.
u mojego ojca w classicu po FL działają również tylne światła :idea:
inna sprawa, że nie ma tych "dziennych" być może to jest inna sytuacja, ale nie wydaje mi się :roll:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
szkoda, masz rację, ale włączając światła dzienne w OII FL świecą się tylko te w przednich światłach przeciwmgielnych - przynajmniej tak było do tej pory. Polskie przepisy wymagają włączenia tylnych pozycyjnych, ale prawo unijne uwzględnia homologowane rozwiązanie fabryczne, jako właściwe nawet w kraju, w który odrębne przepisy stanowią inaczej. Chodzi o to, aby nie dostawać mandatów za standardowe wyposażenie auta.
Klauzero napisał/a:
Czy zapalają się razem z silnikiem (spore obciążenie dla akumulatora), czy też parę sekund po?
Zapalają się jakieś 2 s. po włączeniu silnika.
Cos nowego?? Czy przy zwyklych lampach tak jest. Przy xenonie zaswiecaja sie po przekreceniu kluczyka, no chyba ze ktos robi szybki ruch od przekrecenia do zapalenia to wtedy wyglada jakby nie zapalaly.
Jak macie wlaczona opcje skandynawska swiecic ma sie przod i tyl, tzn przod mijania oraz postojowe przod/tyl. Przy opcji amerykanskiej swieca tylko mijania, BEZ postojowych :!:
Jest to kwestia zaznaczenia innego bitu w kodowaniu. U mnie calkiem sie pokielbasilo i nie mam nic zaznaczone a swiatla uruchamiaja sie w wersji amerykanskiej, centralny zamek swiruje i cos tam jeszcze, ale to MOJA WINA Jak sie grzebie to robia sie takie jaja :roll:
Cos nowego?? Czy przy zwyklych lampach tak jest. Przy xenonie zaswiecaja sie po przekreceniu kluczyka, no chyba ze ktos robi szybki ruch od przekrecenia do zapalenia to wtedy wyglada jakby nie zapalaly.
Ja miałem takie wrażenie właśnie przy xenonach w FBI, gdzie 2 sekundy po zapaleniu silnika paliły się światła, ale wynikało to z "rozgrzewania" lampy wyładowczej.
u mnie światła zapalają się jakieś 5s po przekręceniu kluczyka niezależnie od czasu grzania świeć, więc jest jakieś opóźnienie, a nie prąd ładowania akumulatora
Wynika z tego, że czas po jakim zapalają się światła również można regulować. Zobaczymy, jeszcze co zaobserwuje jutro Big.
Jeszcze jedno pytanie... do telefonu wgrałem niebrandowany soft (bez ikonek Orange), nawigację odblokowałem i... teoretycznie, poprzez ingerencję w firmware straciłem gwarancję. Czy grzebanie poprzez złącze diagnostyczne w okresie gwarancyjnym powoduje utratę gwarancji? Jeśli nie, to może na jakimś spocie, ktoś będzie mieć przez przypadek kompa z Vagiem...
A czy ktoś wie dokładnie, jak przy pomocy vaga ustawić włączenie trybu skandynawskiego i procent jasności świateł?
Patrzę na instruckję Vag-com 7.04-2 i tego nie widzę.
Regulacja jasnosci(mocy) swiatel jest tylko przy zwyklych lampach. A ten czas mnie ciekawi, przed liftem tego nie bylo, wiec mozliwe ze zmieniono to teraz.
Komentarz